Markedsføring og PR i 2024
Her samler vi vores markedsføring- og PR aktiviteter for 2024
Vores markedsføringsaktiviteter og kampagner er i fuld gang på vores markeder.
Primære markeder
Potentielle markeder
Sekundære markeder
En ny omfattende analyse opdeler turisterne på nærmarkederne i seks forskellige segmenter. Fire segmenter har særligt potentiale for Danmark, og i 2024 vil Enjoy Nordjyllands markedsføring være rettet mod dem.
- Natur- og friluftsturisterne
- De samvittighedsfulde familier
- Storby- og kulturturisterne
- Livsnyderne
Det sker med udgangspunkt i tværgående hovedtemaer:
- Kunst og kultur i verdensklasse
- Storslåede naturoplevelser
- Børnenes Nordjylland
- Gastronomi
- Shopping
- Jul
Kreativer og budskaber er udarbejdet, så vi kommer hele vejen rundt i forhold til de forskellige målgruppers præferencer og rejsemotiver. Det er selvfølgelig også strategisk udvalgt på baggrund af forskellighederne i rejsemotiver fordelt på markederne.
Kampagnespor 2024
Alle kampagnespor kombinerer forskellige stjernedestinationer og tværgående temafortællinger med de relevante målgrupper og markeder. På denne måde matcher vi de rette produkter og budskaber med de mest værdifulde modtagere.
- Always on
- Giv hverdagen en pause
- Soft outdoor
- Børnenes Nordjylland
- Oplevelsesprofiler
- Udvikling
Vi vil herunder gå i dybden med de forskellige kampagneaktiviteter, målgrupper, medievalg samt fremvise nogle udsnit af resultaterne fra de enkelte kampagner.
God læsning!
* Kampagneoverblikket bliver løbende opdateret.
Formål: Destination NORD skal være i potentielle gæsters bevidsthed hele året rundt, for danskerne er altid i inspirationsmode. Samtidig fortsætter vi højt fokus på dagsturisme & weekendophold, gennem aktuelle & konkrete markedsføringsindsatser, der kan igangsættes agilt.
Hovedstadsområde, Midtjylland & Nordjylland | Inspirerende, sæsonbetonede indhold og konkrete begivenheder/events & oplevelser | ||
Året rundt | SoMe, Website, Google Display, Google Search, nyhedsbrev | ||
Børnefamilier & par uden børn |
Nyhedsbrev
Periode: hele året
Januar: Det sker & inspirationsmail
Februar: Det sker & inspirationsmail
Marts: Det sker & inspirationsmail
Eksempel på lokal synlighed
Periode: hele året
Kanaler: Skagenavis.dk, Sæbyavis.dk og Kanalfrederikshavn.dk
Magasin
Årlig udgivelse af tysk og dansk magasin
Formål: For at understøtte helårsturismen sætter vi fokus på den tiltrængte pause fra hverdagen over for de voksne par og venner/veninder.
Danmark, Norge og Sverige | Hele destinationen, konkrete oplevelser, aktiviteter + overnatningssteder, der passer til målgruppen. | ||
Skuldersæson (Mar-Maj & Sep-Nov) og før sommersæsonen (Aalborg) | SoMe, Webside, Nyhedsbrev, Google Display, YouTube, partnerkanaler, OOH, influencers | ||
Livsnyderen og par uden børn |
Formål: Vi sætter vores natur forrest i fortællingen og taler til de outdoor-elskende nærmarkeder.
Danmark, Tyskland & Holland | I Holland eksempelvis er camping fokus samt det at være aktiv i naturen omkring den milde kyst. I Tyskland er det med fokus på børnefamilier, hvor naturen er det store trækplaster. | ||
Skuldersæson (forår & efterår) | SoMe, Webside, Nyhedsbrev, Google Display, YouTube, partnerkanaler, OOH, influencers. | ||
Den samvittighedsfulde familie samt natur-og friluftselskerne |
Formål: Vi fortsætter vores branding og markedsføring af Enjoy Nordjylland som børnefamiliernes fortrukne feriested. For med stærke børneattraktioner ser vi et stort potentiale for at gøre destinationen til det oplagte feriested for børnefamilier.
Danmark, Norge, Tyskland & Sverige | Vi kombinerer den milde, børnevenlige kattegatkyst med de talrige store og små børneoplevelser, der findes i Børnenes Nordjylland. | ||
Før sommerferien og efterårsferien (afhængigt af hver marked) | SoMe, Webside, Nyhedsbrev, Google Display, YouTube, partnerkanaler, OOH, influencers. | ||
Den samvittighedsfulde familie |
Formål: For byerne Frederikshavn og Aalborg samt kommunerne Læsø og Brønderslev er vi i gang med at udvikle et nyt kommunikations- og kampagnekoncept til brug internationalt, som bygger på forudgående arbejde fra aktører samt en stor turistundersøgelse.
Internationale nærmarkeder | TBD | ||
Forår 2024 | TBD | ||
TBD. VDK's segmenteringsmodel |
Formål: Henover året arbejdes der løbende på produktudvikling samt paraply-indsatser, der kan samle aktører og skabe en fælles tematisk kampagneindsats.
Internationale nærmarkeder | TBD | ||
Løbende 2024; Julekampagne 2024 | TBD | ||
Afhængig af projekt |
Tyskland
Foto: Sächsische Logo
Sächsische Zeitung
Artikel om Læsø med fokus på tang- både som tagbelægning og delikatesse.
Sverige
Vagabond
Chefredaktøren for Vagabond var på forlænget weekend til Frederikshavn og Skagen, og resulterede i en fin artikel om nogle af de fine seværdigheder i området, spisesteder og overnatning.
- Vagabonds varemærke er rejser
- Vagabond er Sveriges mest besøgte rejseside
Foto:Vagabond sverige
Head of Marketing & Development
PR & Partner Relations Manager
Marketing Manager