Kandestederne

Orden i eget hus

Foto: @thetravelbook

Vi fortsætter arbejdet med at skabe orden i eget hus og styrke vores miljømæssige, sociale og økonomiske bæredygtighed gennem bl.a. Green Tourism Organization, UN Global Compact og GDS-Index. Læs mere herunder:

Hos Destination NORD har vi netop lanceret en ny bæredygtighedsstrategi som er en integreret del af vores destinationsstrategi. Bæredygtighedsstrategien er afgørende for vores forretningsstrategi, da den sikrer, at vi arbejder mod bæredygtige og ansvarlige mål, der ikke kun gavner destinationens virksomheder, men også miljøet og samfundet som helhed.

Integreringen af bæredygtighed i forretningsstrategien sikrer, at vi altid tager hensyn til både de kortsigtede og langsigtede miljømæssige, sociale og økonomiske konsekvenser af vores aktiviteter.

Den nye bæredygtighedsstrategi bygger på en holistisk tilgang til bæredygtighed. Klima og miljø har længe været en integreret del af Destination NORDs eksterne virke. Nu kommer der større fokus på, at vi både skal skabe grøn, social og økonomisk impact for virksomheder og samfund, så turismens værdiskabelse kan komme så mange til gavn som muligt i vores destination.

Internt skal vi fortsat arbejde med at skabe orden i eget hus og skabe miljømæssige, sociale og økonomiske bæredygtighedsinitiativer bl.a. gennem Green Tourism Organization-certificeringen, UN Global Compact og GDS-Index’et. Du kan læse mere om vores bæredygtighedsarbejde herunder:

Her kan du læse om vores arbejde for bæredygtighed, og i at have orden i eget hus.

Vi tager ansvar for vores aftryk – miljømæssigt, socialt og økonomisk. Læs, hvordan vores politikker understøtter en mere bæredygtig drift og udvikling.