Fuld knald på kampagnekanonen
Genåbningen er i gang, og vi har sat tryk på alle kedler for at tiltrække både de danske og internationale gæster.
Foto:Destination Nord
Vores forskellige marketingaktiviteter og kampagner er i fuld gang på alle nærmarkeder – dvs. udover Danmark også Norge, Sverige og Tyskland. I år er der desuden kampagneaktiviteter i gang i Holland.
Foto:Destination Nord
Målgrupperne for kampagneaktiviteterne i år er både rejsende med og uden børn, og vi sætter fokus på alle vores fire stjernedestinationer – Aalborg, Kattegatkysten, Læsø og Skagen. Det sker med udgangspunkt i fire tværgående hovedtemaer, nemlig:
- Naturoplevelser
- Madoplevelser
- Kunst, kultur og historie
- Bæredygtighed og grønne løsninger
Foto:Destination Nord
Kreativer og visuals er udarbejdet, så vi kommer hele vejen rundt i forhold de forskellige målgruppers præferencer og rejsemotiver.
Fx søger de etablerede voksne danskere naturoplevelser og de lokale, autentiske oplevelser med stemning og atmosfære. For børnefamilierne er det fx kyst og natur, sandstrande, sommerhusferie, feriecentre og campingpladser, der trækker med afslapning og aktiviteter for hele familien.
De norske livsnydere, som rejser uden børn, fx par eller venindepar, går efter badehoteller eller oplevelser i byerne med fokus på kvalitet.
Foto:Destination Nord
Kampagnerne kører fortrinsvis på digitale medier, dvs. som Google-, Facebook- og Instagram-annoncer. Vi bruger også Snapchat til at nå familiens yngre medlemmer og Youtube til videovisninger.